Eurocardsharing

Go Back   Eurocardsharing > General Discussions > General Satellite News > Latest Satellite News

Latest Satellite News Discussion, Info Adult channel fined 18k for unprotected 'sex' at General Satellite News forum; Adult channel fined 18k for unprotected 'sex' The operator of free-to-air channel Blue Kiss TV has been fined 17,500 for ...

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Info Adult channel fined 18k for unprotected 'sex'
Old
  (#1)
Bacteria
Administrator
 
Bacteria's Avatar
 
Offline
Posts: 96,015

Level: 124 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Life: 4638 / 4638
Magic: 32005 / 102613
Experience: 68%

Thanks: 1,107
Thanked 5,578 Times in 1,419 Posts
Join Date: Oct 2006
Age: 37
Info Adult channel fined 18k for unprotected 'sex' - 11-July-2008, 02:40

Adult channel fined 18k for unprotected 'sex'


The operator of free-to-air channel Blue Kiss TV has been fined 17,500 for broadcasting what Ofcom terms "adult sex" without PIN protection.

Broadcasters may only show explicit sexual content if it is encrypted and protected by a PIN or other system to stop children watching.

A viewer alerted the regulator that on the night of May 27 Blue Kiss TV, which is owned by Square 1 Management Limited and formerly titled Smile TV, was showing very explicit material. The "babe" channel features presenters chatting and urging viewers to phone premium rate lines to "chat".

Ofcom reviewed the coverage and found a presenter's actions had been "so explicit and prolonged, particularly the visual images, that it was 'adult sex' material". As well as being too explicit for an unencrypted channel, the material broke rules on standards and offensiveness, the regulator said.

Ofcom, which has warned operators of FTA adult chat channels on several occasions in the past, decided the size of its fine should act as a deterrent to the operator and others.

Square 1 Management argued "the style of the programme was entirely appropriate in context and, whilst mildly erotic, was substantially 'milder' in nature than the type of content that appears regularly on pay per view/subscription channels".

The company later conceded it had breached the Broadcasting Code and provided a signed statement from the presenter who was on screen at the time, who had since resigned, taking personal responsibility.
   
Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off

Forum Jump



ECS on RSS ECS on Twitter ECS on Facebook ECS on Youtube
Follow us on:

Powered by vBulletin
Copyright 2002 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Dreambox