Eurocardsharing

Go Back   Eurocardsharing > General Discussions > General Satellite News > Latest Satellite News

Latest Satellite News Discussion, New Eutelsat insists it never helped Tehran practice censorship at General Satellite News forum; Eutelsat insists it never helped Tehran practice censorship November 27th, 2010 - 16:03 UTC by Andy Sennitt. No comments yet ...

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
New Eutelsat insists it never helped Tehran practice censorship
Old
  (#1)
Bacteria
Administrator
 
Bacteria's Avatar
 
Offline
Posts: 96,015

Level: 124 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Life: 4638 / 4638
Magic: 32005 / 100845
Experience: 68%

Thanks: 1,107
Thanked 5,578 Times in 1,419 Posts
Join Date: Oct 2006
Age: 36
New Eutelsat insists it never helped Tehran practice censorship - 28-November-2010, 12:37

Eutelsat insists it never helped Tehran practice censorship
November 27th, 2010 - 16:03 UTC by Andy Sennitt. No comments yet
French satellite operator Eutelsat has insisted it never gave in to pressure from Tehran to censor broadcasts, rejecting criticism presented by Iranian Nobel Peace laureate Shirin Ebadi. Eutelsat wishes to correct Dr Ebadis statement that the company has ceded to political censorship from Iran and removed broadcasts of BBC Persian and Voice of America, the companys director of corporate communications, Vanessa OConnor, wrote to AFP in an email.

Her comment came several days after Ebadi, a lawyer and human rights activist living in exile since June 2009, told a gathering in Stockholm that Eutelsat had removed the two channels from a satellite broadcasting in Iran and had thus cooperated with the Iranian government in the sphere of censorship.

Ms OConnor acknowledged that both satellite channels have been subject to intermittent jamming. However, she stressed, the French company had cooperated with broadcasters to address the problem by transmitting these and other Farsi channels from other satellites resistant to jamming from Iran.

Today, BBC Persian is broadcast from three Eutelsat satellites and available throughout their entire footprint without interference, including in Iran, she said. Eutelsat, Ms OConnor wrote, has at no time cooperated with the Iranian government in the sphere of censorship and regrets these allegations.

The satellite operator has faced other recent allegations of censorship. A Georgian television channel lost a court battle against the company in July after claiming Eutelsat had bowed to Russian pressure and blocked broadcasts. The company meanwhile insisted it was merely offering the channel a better slot on another satellite.

A French court also recently began probing whether Eutelsats decision to pull the plug on broadcasts by a Chinese-language TV station based in New York was truly due to technical difficulties, as claimed, or if it was politically motivated.

(Source: AFP)


Regards,

www.eurocardsharing.com
   
Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off

Forum Jump



ECS on RSS ECS on Twitter ECS on Facebook ECS on Youtube
Follow us on:

Powered by vBulletin
Copyright 2002 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Dreambox