Eurocardsharing

Go Back   Eurocardsharing > General Discussions > General Satellite News > Latest Satellite News

Latest Satellite News Discussion, Venezuela’s high court rejects Globovisión suits against government at General Satellite News forum; Venezuela’s high court rejects Globovisión suits against government June 11th, 2009 - 9:17 UTC by Andy Sennitt Venezuela’s supreme court ...

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Venezuela’s high court rejects Globovisión suits against government
Old
  (#1)
Bacteria
Administrator
 
Bacteria's Avatar
 
Offline
Posts: 96,015

Level: 124 [♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥♥ Bé-Yêu ♥]
Life: 4638 / 4638
Magic: 32005 / 102532
Experience: 68%

Thanks: 1,107
Thanked 5,578 Times in 1,419 Posts
Join Date: Oct 2006
Age: 37
Venezuela’s high court rejects Globovisión suits against government - 11-June-2009, 15:50

Venezuela’s high court rejects Globovisión suits against government
June 11th, 2009 - 9:17 UTC by Andy Sennitt

Venezuela’s supreme court has rejected two suits brought by the embattled private television network Globovisión in a legal struggle with President Hugo Chávez over control of the news media. The court dismissed as “inadmissable” a challenge to a law requiring the broadcast of government informational messages, which the station argued were “clearly political propaganda.” The court also threw out a suit by Globovisión against the National Telecommunications Commission (Conatel) for putting up for public bidding two broadcast frequencies that the station had sought.

Last week, the 24-hour news network was fined $3.1 million for allegedly using unauthorized antennas for direct broadcasts in 2003 and for allegedly not reporting “hidden donations” in its 2002 and 2003 tax returns. Police searched a mansion belonging to Globovisión president Guillermo Zuloaga, who has also been charged with usury.

The network says Chávez is trying to shut it down. But Mr Chávez said on Friday: “I’m happy that the institutions are working, we have to keep moving against impunity. Let them say what they’ll say.”

On Tuesday, the International Press Institute, a media advocacy group, denounced the deterioration of freedom of the press in Venezuela and in particular the Chávez government’s harassment of Globovisión. A month ago, the Venezuelan president threatened Globovisión with the same fate that befell RCTV (Radio Caracas Televisión), the oldest and most popular television network in the country. The government refused to renew RCTV’s licence in May 2007 because of its critical news coverage.



Regards,

www.eurocardsharing.com
   
Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off

Forum Jump



ECS on RSS ECS on Twitter ECS on Facebook ECS on Youtube
Follow us on:

Powered by vBulletin®
Copyright ©2002 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Dreambox